بیـــ ســــــنگر

۳۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است


بی سنگر

بی سنگر

مبارک باشد
از بدر و خیبر گذشتیم 
و به نان رسیدیم
وسط کوچه های مکه
قرار است میانه ی بازار عکاظ
شب شعر به پا کنیم

بی سنگر

بی سنگر

- برادر شهیدم / رأیتو پس گرفتم
- ای خواهر شهیدم / گفته بودم رأیتو پس می‌گیرم
- نصر من الله و فتح غریب / دوم خرداد دگر آفرید
- پیروز انتخابات / اصلاحات اصلاحات
- احمدی بای بای / احمدی بای بای
- ندای عزیزم / رأیتو پس گرفتم
- خس و خاشاک تویی / دشمن این خاک تویی
- موسوی / کروبی / آزاد باید گردند

بی سنگر

در پس هیاهوی سیاسی احزاب و جریان ها، یک واقعیت انکارناپذیر وجود دارد؛ آنهم اینکه همه می دانند سرنوشت ایران بطور جدی بسته به فردی که انتخاب می شود، متفاوت خواهد بود. این یعنی اینکه جمهوری اسلامی ایران آنچنان به آراء عمومی مردم اعتقاد دارد که بطور تقریباً کنترل نشده ای همه ی تقدیرات خود را به صندوق رأی می سپارد. دموکراسی در این مرتبه از اعتماد به مردم و تا این اندازه غیرقابل پیش بینی در هیچ نظامی در دنیا وجود ندارد. مقایسه کنید با انتخابات در امریکا که حداکثر دو نفر از یک حزب شانس رقابت را پیدا میکنندو این یعنی یک انتخابات کنترل شده و پیش بینی پذیر.
حتی بی بی سی وقتی با آب و تاب و هیجان از تفاوت های جدی کسانی چون روحانی و جلیلی حرف می زند در پس ذهن خود این واقعیت را پذیرفته که آزادی انتخابات در ایران به حدی است که رقابت واقعی کاندیداها بطور بنیادین رفتار حکومت ایران را در آینده شکل خواهد داد. 
طرح زیر را با عنوان «همراه شو» روزنامه شرق امروز منتشر کرد. جالب است که همه حتی طیفهای منزوی پذیرفته اند که باید در انتخابات شرکت کنند و این یعنی اعتماد به سازوکار دموکراتیک نظام. حتی بی بی سی هم اینروزها مطالبی در تشویق طرفدارانش برای شرکت در انتخابات و رأی دادن به حسن روحانی پخش می کند. این زیبایی و نشاط منحصربفرد، همان تمایز نظام مردمسالاری دینی با دموکراسی های نمایشی و کِرم خورده ی غربی است. طبعاً حضور نسخه ی اصیل گفتمان انقلاب اسلامی - سعید جلیلی - در انتخابات دلیل اصلی ایجاد تمایز سیاسی و نشاط در رقابت است. به نظر می رسد او توانسته حتی ظرفیت اصلاح طلبان رادیکال را هم آزاد کرده و آنها را به حساب مشروعیت نظام واریز کند./وحید یامین پور

بی سنگر

چشم وا کن اٌحد آیینة عبرت شد و رفت

دشمن باخته بر جنگ مسلط شد و رفت

آن که انگیزه‌اش از جنگ غنیمت باشد

با خبر نیست که طاعت به اطاعت باشد

داد و بیداد که در بطن طلا آهن بود

چه بگویم که غنیمت رکب دشمن بود

داد و بیداد برادر که برادر تنهاست

جنگ را وا مگذارید پیمبر تنهاست

یک به یک در ملأ عام و نهانی رفتند

بی سنگر
ما هم خوشحالیم که زیر سایه ی ولایت طعم پیروزی را می چشید
کسانی که سربازان از پیکار برگشته را شماتت می کنند، خائن اند. ماجرای ما همان ماجرای لشکر زخمی پس از اُحد است. نیزه های شکسته و پرچم های نیم سوخته ...به شماتت ابلهان گوش نکنید. عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم: چه بسا که از چیزی بدتان می آید ولی برای شما بهتر است... باشد تا آنانکه حماسه ی سیاسی 88 را به سرافکندگی فتنه بدل کردند دریابند که امّت حزب الله جمهوریت را فدای اشرافیت نمی کند و از آراء رقیبش آنچنان حمایت می کند که از ناموس خود. حسن روحانی از صندوق های دولتی بیرون آمد که به دروغگویی مشهورش کرده بودند. وفاداران به ایران در آراء خیانت نمی کنند. ما هم خوشحالیم که زیر سایه ی ولایت طعم پیروزی را می چشید. رهبر انقلاب در 2 خرداد 76 دربرابر جریان راست ایستاد و از آراء خاتمی دفاع کرد. در 3 تیر 84 دربرابر هاشمی ایستاد و از آراء احمدی نژاد دفاع کرد. در 22 خرداد 88 در برابر کل دنیا ایستاد و از آراء مردم حمایت کرد و امروز همانطور. این شگفتی خمینی است؛ همان نظامی که به دیکتاتوری متهمش میکنند.
پ ن: جای حاجی بخشی خالی که پرچم بچرخاند و بلند بلند بگوید ماشاءالله ... حزب الله

ضمناً به روحانی و حامیانش توهین نکنید. ما به آراء مردم احترام میگذاریم.

وحید یامین پور

بی سنگر

بی سنگر
بی سنگر